Selasa, 27 Mac 2012

Sekitar Rage vol 1

Berlangsung sudah gig berjudul Rage vol 1 anjuran Syuk MTC dan Seventh Heaven Studio. 3 band tidak dapat hadir saat akhir iaitu Vermillion, A Bullet Through My Head dan Alexander Mansury. Mujurlah slot tersebut dapat digantikan oleh Shield Of Wars, A Lot Like Turd dan Red Bullet dengan segera. Ternyata keadaan sebelum gig bermula masih lengang kerana masih ada band yang belum tiba. 

Shield Of Wars menjadi opening band mendahului Sputnik daripada Seremban dan seterusnya Alotliketurd. Crowd masih sedikit dalam sekitar 15 orang ketika itu dan masih belum kelihatan sebarang aktiviti moshpit melainkan Syuk yang gemar membuat stagedive. 66 Road memulakan persembahan hebat mereka dan ini pertama kali mereka ke Tampin. Ketika ini lah aktiviti 'headbanging' bermula dan Syuk memberi khabar mengejut nya pada aku iaitu sebuah request supaya Red Bullet ikut perform selepas slot 66 Road. 

Bila berada di atas stage kelihatan Crowd agak bertambah sedikit dan terlihat agak meriah. Tamat persembahan Red Bullet, band yang sepatutnya ialah satu-satunya band Tampin dalam set-list iaitu Throw-ma mengisi slot mereka. Ini merupakan slot ke-2 terakhir dan crowd dengan bilangan 20-25 orang semakin panas maka terjadi lah aktiviti lentung-lentung semasa crowd.

Last band untuk Rage vol 1 ialah Upon Arrival daripada Petaling Jaya. Aku terpaksa meninggalkan studio masa ini kerana adik aku mesti di hantar ke asrama sebelum pukul 7 senja. Maaflah Upon Arrival. Tetapi kawan-kawan menceritakan persembahan Upon Arrival sangat terbaik dan mereka teruja. Semoga mereka kembali ke Tampin suatu hari nanti. 

Walaupun gig kali ini corrupt bak kata Syuk organiser tapi okay-lah. Bukan senang nak cover 3 slot yang kosong last minute tu. Power !! 

Syukree yang bijak !

1 ulasan:

  1. Thanks agains pd syuk,MTC,7heaventh studio and sume yg spport prform kami pd gig Rage vol 1..memang mantap!! dari 66roads

    BalasPadam